Moottoripyörä tehonmittaus ja säätötyöt
Olemme Kuusamossa toimiva moottoripyörien tehonmittaukseen, säätöön, moottorinohjainlaitteiden ohjelmointiin erikoistunut yritys
- Käytössämme on laadukas tehodynamometri varustettuna Frenelsan F16-120 jarrulla
- Dynomec WT6280 ja Perek Dyno2 tehonmittausohjelmistot
- Säätö tehdään yleensä suoraan pyörän omalle eculle
- Woolich racing & Alientech Kess3 ohjelmointilaitteet
- Ecumaster myynti ja säätötyöt, sekä Maxxecu ja Fueltech
Tehonmittaukset
Käytössämme on laadukas jarrullinen moottoripyörä-tehodynamometri varustettuna Perek Dyno2 ohjelmistolla.
MP säätötyöt
MP Dynossa säädetty pyörä:
- Parempi moottorin käytös
- Parempi vääntö ja teho
-Parempi hyötysuhde
ECU ohjelmointi
Yleensä säätö voidaan tehdä suoraan pyörän omalle moottorinohjaimelle, jolloin erillistä Power Commander tms. lisälaitetta ei tarvita.
Myös Ecumaster, Maxxecu, Fueltech jne. ecut onnistuu!
Mä
Olen Tero Mäkelä ja asun Kuusamossa. Päätyönäni teen sähköurakoitsijan hommia. Moottorit ja tekniikka minua on kiinnostanut aina. Autoja, mopoja, moottoripyöriä ja kelkkailua olen harrastanut koko ikäni.
Otappa yhteyttä, jos tulee kysyttävää!

Tehokäppyröitä
Instagram feed:
Blogi / ajankohtaista:
Taustaa Oman ison 1290 Adventure R:n oli aika vaihtua ja tilalle tuli uusi 2024 690 Enduro R. Molemmissa on puolensa ja kummallakin …
Hinnasto: MP Dyno
Tehonmittaus + säätö
Ohjainlaitteelle / power commander-
Säätö voidaan yleensä tehdä suoraan moottorinohjainlaitteelle.
-
Myös tehonrajoitus ja todistukset A2/35kw
Ohjelmointi
Irto-eculle (postitus meille)-
Moottoripyörät, mönkijät, perämoottorit
-
Valmiit testatut ohjelmat räätälöitynä
Minkä merkkiset pyörät voidaan säätää?
Käytössämme on jarrullinen tehonmittauspenkki ja alan parhaat laitteet moottoripyörien säätöön.
Harley Davidson
- HD eli Harley Davidson: Softail, Sportster, V-Rod, Dyna, Street, Touring, Pan America – käytännössä kaikki ruiskukoneiset 2006- alkaen.
- Teemme aina säädön molemmille sylintereille erikseen kahdella laajakaistalambdalla, jarrupenkissä jarruttaen alakierroksilta saakka – tällä tavalla tehtynä lopputulos on paras.
- Teemme Harrikat mallista riippuen joko Technoresearch / Dynojet Powervision / Woolich Racing -laitteilla ja ohjelmistolla.
Japsipyörät: Suzuki, Yamaha, Honda, Kawasaki jne.
- Japsipyörät pystytään tekemään käytännössä kaikki ruiskukoneiset vuosimallista riippumatta.
- Säätö tehdään laajakaistalambdalla, jarrupenkissä jarruttaen alakierroksilta saakka, huolehtien että alkuperäiset sylinterien väliset offsetit säilyvät – tällä tavalla tehtynä lopputulos on paras.
- Teemme Japsipyörät yleensä Woolich Racing -laitteilla ja ohjelmistolla.
Europyörät: KTM, Husqvarna, BMW jne.
- Europyörät pystytään tekemään käytännössä kaikki ruiskukoneiset vuosimallista riippumatta.
- Säätö ja ohjelmointi riippuu paljolti merkistä, mallista ja vuosimallista. Uudet KTM/Husqvarnat tehdään täysin eri tavalla kuin esimerkiksi BMW GS 1250 tai vastaavat. Kaikissa kuitenkin yhtenäistä on seoksen seuraaminen laajakaistalambdalla ja jarrupenkin tuomat edut.
- Osaan KTM ja Husqvarna -malleista löytyy minulta valmiiksi tekemiäni karttoja, joita voidaan käyttää apuna ns. “basemappinä”.
Muut pyörät?
- Lähes kaikki kuitenkin onnistuu: Ducati, Triumph, CFMoto jne. Kannattaa kysyä!
Meillä ei ole tapana lupailla liikoja, eikä ylpeillä tekemisillämme: Sen kuitenkin lupaamme, että täällä tehty työ on aina tehty viimesen päälle.
Esimerkkejä töistämme:
Moottoripyörät:
- Käytännössä kaikki nykyiset mp:t, kysy!
- Myös aftermarket-ecut esim. Ecumaster tai Fueltech
Mönkijät
- Can-am / Segway / Polaris / Yamaha / CF-Moto
- Esim. Can-am 570 – 650 stage 1 ohjelma 68+hv
– Lisäksi voimme ohjelmoida avainkohtaisen nopeudenrajoittimen
KTM, Husqvarna, Gas Gas diagnostiikka
- 1290 Adventure Quickshifter aktivointi
- 901 Norden, Track Pack / Quick shifter aktivointi
Perämoottorit
- Monet perämoottorit on mahdollista ohjelmoida seuraavan “pykälän” tehoihin
- Esim. Yamaha F80B/C 100+hv tai F80D -> 115+hv
Moottorikelkat
- BRP Lynx/Ski-doo
- Esim. 600ACE stage 1 ohjelma: 70hv
- Esim. 900ACE stage 1 ohjelma: 110hv
- Esim. 900ACE Turbo stage 1 ohjelma: 200hv
Varaosat:
- Alkuperäisvaraosat Suzuki moottoripyörät
- Tarvikeosat lähes kaikki mp:t
Pakoputkistot:
- Akrapovic, Leovince
MP Renkaat:
- Motoz adventure/enduro/kurapyörä-renkaat
ECUt / moottorinohjaus:
- Ecumaster moottorinohjainlaitteet
MP Dyno / moottorioptimoinnit ja ohjelmointi, Kuusamo - Yhteystiedot
Heitä whatsappia tai soita!
Lähetä sähköpostia
TM Tune Oy
Juusolantie 26A 93700 Kuusamo
Lähetä viesti
Yleisimmät kysymykset
- Säätöön tulevan pyörän oltava toimintakuntoinen.
- Ketjun roiskesuojan on oltava paikallaan
- Renkaat saa olla kuluneetkin, mutta ei kankailla tai halkeilleet.
- Bensaa vähintään puoli tankillista.
- Ilmansuodatin uusi tai uudehko
- Pakoputken db-killeri kannattaa ottaa pois
HUOM! Tehonmittaus ja säätötyöt tehdään aina asiakkaan omalla vastuulla! Emme vastaa mahdollisista vaurioista tms.
Tämä on tapauskohtaista. Yleensä suoraan eculle tehty ohjelmointi on edullisempi ja parempi vaihtoehto. Ole yhteydessä, niin selvitetään asia!
Jos pyörän pakoputkistoon tms. on tehty muutoksia, saadaan yleensä lisää tehoa, vääntöä ja moottorin luonne ja ajettavuus paranee säädöllä. Myös hyötysuhde paranee.
Vaikka pyörään ei olisi tehty muutoksia, voi säädöllä ja ohjelmoinnilla saada aikaan edellä kuvattuja parannuksia.
Turbotettujen tai muuten paljon muutettujen/viritettyjen pyörien säätö on aina pakollista moottorin luotettavuuden ja toimivuuden kannalta.
Toiminta on harrasteluonteista “iltapuuhaa”, joten ole yhteydessä, niin sovitellaan sopiva aika!